Thursday, March 15, 2007

Geen zin in een titel


Wel 20 stukjes heb ik de laatste weken gedeletet. Is het de lente, de hormonen, de nakende kaap van 50 of de trieste gebeurtenissen van afgelopen maand ? Jos mag het weten, maar het wil niet lukken.

Niet grappig genoeg, te gek, te banaal, te belerend, gewoon flauw, afgezaagd, slecht geschreven, geen pointe, … . Sinds enkele dagen doe ik zelfs geen moeite meer om nog een tekstje te beginnen.

Neem nu vanmiddag. Ik loop langs de Adolphe Maxlaan, niet meteen Brussels mooiste. In de etalage van een wat groezelige kledingzaak valt mij een herenpak op. Oubollige snit, okergeel met om de 2 centimeter donkerblauwe, verticale strepen … . Ik denk : wie draagt, in godsnaam, zo’n afschuwelijk vod ?
Zowat 30 passen verder komt een aziatisch type, enigszins rood aangeschoten (of verbeeld ik mij dat kleurtje), een sexshow-tent buitengestapt … hij draagt …, jawel, de duivel moge me halen …, datzelfde kostuum ! Ik loop door, zet mijn bril op en kijk nog eens aandachtig achterom : yeps, stof voor mijn blog !

Ik kom terug op kantoor en denk (tiens, ik denk veel de laatste tijd) :
pfft … laat maar vallen … .

Is dit het begin van het einde van het “Blogwezen” ? Waart er een vervaarlijk besmettelijk virus door cyberspace ?
Come and see next episode, … perhaps …

No comments: