Friday, February 23, 2007

Waaauuw, ik ben een intellectueel !!

YG, die iedere zomer in de wei van zijn Oom Dagobert … euh, sorry… zijn Oom Herman met tractors en vorkhefliften mag spelen en zichzelf zodoende “One of the real rock’n’roll-boys” waant, vond het nodig om iets of wat venijnige commentaar te moeten spuien op mijn vorige post.

Hij doet maar. Deze, cultureel correct intellectuele Vlaming, zonder enige voeling met de jongerencultuur, heeft het veel te druk met de nieuwe Courteaux-vertaling van de verzamelde Shakespeare en het laatste plaatje van die obscure Oestbeekse free-jazzband Gofeukiorself.

Alleen dit : ik heb op vrijdag 16 februari 2007, in de foyer van de Gentse Opera, 2 (twee) euro betaald voor 1 Duvel (punt uit). En ja, het “bier” op RW is die naam niet waardig. En ja, voor de elfendertigste keer de puberaal-debiele (zie het onthutsende “Some kind of monster”) bejaarde poenpakkers van Metallica boeken is inderdaad weinig origineel of avontuurlijk.

Ik twijfel er ook niet aan dat deze zomer vele duizenden jongeren een heerlijk week-end zullen beleven op Werchter … omdat zij niet beter weten en Herman Schuermans (een smurf, natuurlijk) er alles aan doet om dat zo te houden !

Meer woorden maak ik, cultureel-correct intellectueel Vlaming, daar niet vuil aan.

No comments: