Wednesday, April 25, 2007

Tijdverdrijf

10u00 : 3 duiven, geen flauw idee van het merk. Eentje schijt op het dak van het nieuw tuinhuis.

10u07 : Niks …

10u11 : Opnieuw 2 duiven, waarschijnlijk zelfde merk, andere exemplaren. Houden die vliegende ratten de andere soorten weg misschien ?

10u19 : Ha, een ekster ! En dat daar zijn waarschijnlijk … euh … (verdomme, ik moet dringend zo’n veldgidsje aanschaffen) ... heggenmussen ! Die hebben ’t schijnt nogal een driftig sexleven, kunnen we nog iets van leren …

10u23 : Amai den ouwe van Driesplein nr. x heeft duur spul om zijn pols zitten, lijkt wel een Breitlinger. “Dag mijnheer, … neen ik beloer u niet, ik kijk naar de vogeltjes”. … “Ja, klopt, ha, ha !” (moei je met je eigen zaken, rijke stinkerd)

10u25 : Op de muur van de pastorijtuin een kraai, op de voederplank van E zit een merel, onder onze toverhazelaar scharrelt één van die vliegende ratten van daarstraks (een houtduif, denk ik) en bij ’t tuinhuis dartelen kool- of pimpelmezen, 3 …, 5 stuks. Ik begin het te leren.

10u29 : Moest ik nu ergens op de Hebriden uit het raam zitten staren was ik waarschijnlijk al aan mijn 3de Haliaeetus albicilla toe.

10u30 : Een spreeuw nabij het terras. Geslacht ? (Wijfjes zeker, zie nergens een piemel …)

10u37 : Een roodborstje ? Even wachten tot het tegen het raam tikt.







Hij ijlt, zijn verkoudheid is omgeslagen in iets hééél ernstigs !!? Neen, hij kreeg van J een verrekijker voor zijn xste verjaardag.

1 comment:

Anonymous said...

Beste A,

Het ziet er naar uit dat je zonet de aandacht hebt getrokken van de AFUFIA (Association For Unemployed Fakirs In India), ik wacht alvast geprikkeld af!